Jak co nejlépe prodat nemovitost

Nemovitost bývá tím nejdražším, co člověk v životě vlastní. Pokud se tedy rozhodne pro prodej luxusního bytu či domu, měl by pečlivě vybírat, komu jej svěří. Může se buď obrátit na odborníky z realitní kanceláře, či jednat sám na vlastní pěst. Do této varianty se při snaze ušetřit za provizi často pouští i nezkušení majitelé, kteří se však snadno mohou dopustit fatálních chyb – ať už nevhodně nasazené ceny nebo zmatené a nezajímavé propagace. K tomu všemu nesou celé břímě sami, což zabere hromadu času a stojí to notnou dávku energie a nervů.

Zdroj: www.pexels.com

Prodej nemovitosti totiž představuje komplexní disciplínu, při níž se musí zohlednit celá řada parametrů, a orientace na tomto trhu je složitá a vyžaduje letité zkušenosti. To obzvlášť platí u luxusních nemovitostí, které se od standardního segmentu velmi liší. Uvidíte, že pokud se svěříte do rukou realitních expertů specializujících se na tuto oblast, vše půjde jako po másle. Jak takový prodej probíhá a na co si dát pozor?

Buďte nároční

Říká se, že firma je jen tak dobrá, jak dobří jsou její lidé. Na trhu realit platí tento výrok dvojnásob. S ohledem na vysoké částky, za něž se luxusní nemovitosti prodávají, musí mezi makléřem a klientem panovat vzájemná důvěra a otevřená komunikace. Při jeho výběru proto buďte proaktivní, ptejte se a prověřujte. Určitě dejte také na první dojem, přihlédnout můžete k referencím od známých. Především rozhodnutí neuspěchejte, přeci jen spolu budete na této dost možná životní transakci spolupracovat klidně i několik měsíců. Ke stěžejním vlastnostem špičkového makléře by měly patřit transparentnost, diskrétnost, osobní přístup a profesionální poradenství. „U nás se prodeji domu či bytu, prohlídkám a komunikaci s klientem věnuje vždy pouze jeden plně informovaný makléř, který o nemovitosti a představách zákazníka ví vše a může ho tak před zájemci vysoce profesionálně zastupovat,“ říká ředitel realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties Jiří Kučera a doplňuje: Snažíme se poskytnout vždy objektivní perspektivu a najít vhodnou cestu, vedoucí ke spokojenosti všech účastníků obchodu.“

Pařížská ulice v Praze 1

Foto: archiv Luxent

Jak stanovit prodejní cenu?

Každá nemovitost si při prodeji zaslouží individuální přístup. „Luxus vidíme nejen v kvalitě provedení luxusního domu či exkluzivního bytu, ale i v originalitě té které nemovitosti, v jejím tvůrčím potenciálu, jedinečnosti, zajímavosti, výhodnosti koupě a samozřejmě v lokalitě, kde stojí, a také v geniu loci, jímž oplývá. To vše umíme zhodnotit,“ vysvětluje Jiří Kučera.

Tato kritéria vedou k určení tržní ceny nemovitosti. Ta by se měla stanovovat na základě soustavné analýzy realitního trhu. Renomovaná realitní kancelář by však měla promítnout i své vlastní zkušenosti. Mnoho exkluzivních nemovitostí totiž nemá na trhu srovnání, proto správné určení tržní ceny vyžaduje vynikající a dlouholetou znalost trhu. „Odhad ceny je u nás vždy podložen daty a fakty v cenových mapách. Zohledňujeme nejen nabídkové ceny, ale hlavně ty skutečně realizované. Může se stát, že s návrhem ceny nebude zákazník souhlasit. Vyjdeme mu vstříc a prodej zahájíme i s vyšší nabídkovou cenou. Po čase uvidíme, jak trh reaguje – při vyšší nabídkové ceně ovšem může prodej nebo pronájem nemovitosti trvat déle,“ uvádí ředitel realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties.

Foto: prvorepubliková vila v Choceradech

Ukažte nemovitost v co nejlepším světle

Dejte si záležet také na správné přípravě nemovitosti na prodej. Určitě je nutné dbát na to, aby nabízený prostor vypadal co nejlépe. Často totiž u nákupu bydlení hrají rolí emoce. Nebojte se je vyvolat a nabídněte kupujícím jedinečnou možnost si svůj nový potenciální domov lépe představit. Využití marketingových nástrojů pomůže nemovitost prodat rychleji a za nejlepší možnou cenu. Rozhodně se tedy vyplatí tento krok nepodcenit!

K těm nejčastěji používaným, základním metodám patří pořízení profesionálních fotografií a videoprohlídky. Stále oblíbenější je rovněž trojrozměrný půdorys nebo virtuální prohlídka, která umožňuje interaktivní otáčení kamery napříč místnostmi. „My klientům vždy navrhneme komplexní prodejní a marketingovou strategii a zpracujeme perfektní prezentaci nemovitosti. Kromě toho umíme zařídit homestaging, tedy úklid a přípravu interiéru i exteriéru pro prodej,“ zmiňuje Jiří Kučera. Díky správnému aranžmá se totiž atraktivita prodávaného bytu v Praze výrazně zvýší.

S tím souvisí lákavý inzerát. Kromě zmíněných obrazových materiálů v té nejvyšší kvalitě, musí zaujmout i samotný text. Ten by měl obsahovat veškeré důležité informace: dispozice a velikosti místností (případně pozemku), příslušenství (balkon/terasa, parkovací stání apod.), občanskou vybavenost a dopravní dostupnost v okolí, ale také typ vytápění, orientaci oken na světové strany, stav nemovitosti, rok výstavby nebo možnosti financování. Nepište však romány, nikdo by je nedočetl do konce. Spíše si představte ideálního zájemce a snažte se zaměřit na parametry, které by mohl nejvíce ocenit. A stručně v bodech mu je představte. A hlavně – buďte seriózní a uvádějte pouze pravdu. Žádná nemovitost není dokonalá a její přikrášlování rozhodně ničemu nepomůže. Odhalením zamlčených vad riskujete ztrátu kredibility a především zájmu ze strany kupujících.

luxusní byt v Praze

Foto: archiv Luxent

Bez dokonalé prezentace to nepůjde

Často se prodávající uchylují k tomu, že inzerát nahrají pouze na jeden či dva portály a domnívají se, že to k prodeji stačí. Tímto způsobem však zaujmou ani ne čtvrtinu potenciálních kupujících, které je schopná díky svému know-how oslovit realitní kancelář. Jejím prostřednictvím se samozřejmě zvyšuje šance, že se nalezne vážný zájemce.

Propagace nemovitosti by měla probíhat jednak na vhodných prezentačních plochách v dané lokalitě a jednak inzercí na realitních serverech, sociálních sítích, platformách a specializovaných časopisech. „My disponujeme cennou databází tisíců aktivních zájemců, na které pravidelně zasíláme náš newsletter. Dále inzerujeme na nejlepších realitních serverech a v prestižních realitních magazínech, ale máme kontakty i v řadách investorů, realitních spolků, architektů, designéru, finančníků a na stovky soukromých VIP včetně dlouholetých klientů. Pro prodávaný luxusní byt, dům či pozemek zkrátka umíme najít zájemce,“ tvrdí Jiří Kučera a dodává: „Od roku 2008 jsme zrealizovali více než 5 000 prodejů a pronájmů nemovitostí, od útulných malých bytů až po romantické zámky. I váš kupec možná právě teď marně hledá své vysněné bydlení. Nenechme ho čekat!“

Zdroj: www.wikimedia.org

Společnost Luxent – Exclusive Properties se věnuje prodeji developerských projektů, ale také pozemků, činžovních domů a komerčních nemovitostí, jakými jsou moderní kanceláře, hotely a restaurace. Dále se specializuje na historické nemovitosti, například na prodej zámků. Naši luxusní kancelář naleznete, jak jinak než na té nejlepší adrese, v Pařížské ulici 28 – v srdci hlavního města Praha.

Life & style

Novinky ze světa realit