Life & style
Kromě běžných typů nemovitostí, jako jsou byty a rodinné domy na prodej, se v České republice vyskytují také netradiční stavby. Mimo historické nemovitosti a zámky k nim patří například mlýny, vodárenské věže, rozhledny či staré pošty. Ty mohou po přeměně sloužit jako luxusní bydlení, ale i zajímavá investice s podnikatelským potenciálem. Podle odbornice naší realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties v současné době klienty ovšem nezajímá pouze pořizovací cena pozemku nebo stavby a náklady na přestavbu. Je pro ně důležitá rovněž udržitelnost takovýchto objektů.
Realitní kancelář Luxent – Exclusive Properties se zaměřuje nejen na luxusní rezidenční nemovitosti, ale také na komerční objekty, developerské projekty a investice. Do jejího portfolia tak spadají např. i kanceláře, obchodní prostory, penziony či hotely. Specialistou na investiční a developerské projekty je Filip Kovář. Ten využívá svých schopností v oblasti rozvoje obchodu a strategických dovedností k navazování vztahů s vysoce postavenými investory HNWI (High-net-worth individual), příležitostnými investory, developery a fondy. Navíc kupujícím a prodávajícím dokáže poskytnout komplexní poradenství i následné ohodnocení nemovitosti. Svou práci i dění na realitním trhu nám teď představí blíže.
Ceny běžných nemovitostí, jako jsou nové a starší exkluzivní byty či luxusní rodinné domy, mají stále tendenci stoupat. Co se ale týká zámků před rekonstrukcí, pociťuje naše realitní kancelář opačný trend. Pandemií již tak oslabenou ekonomiku silně ovlivňuje válka na Ukrajině, ale i rostoucí náklady na pořízení materiálu a na stavební práce. Majitelé zámků, kteří chtějí nemovitost prodat, aktuálně přistupují ke snižování jejich cen ve snaze vyjít vstříc potenciálním zájemcům, jejichž počet roste. Dle naší expertky na historické reality tyto nemovitosti nyní skýtají velký potenciál pro dobrou a dlouhodobou investici.
Režim home office u nás ještě před březnem 2020 využíval málokdo a představoval spíše nadstandardní benefit. Pracovní život se totiž odehrával z drtivé většiny v kancelářích. V uplynulém roce se pod vlivem pandemie koronaviru přesunul do našich obývacích pokojů, kuchyní či ložnic. Co s sebou tato zásadní transformace nese? Jak se proměnily trendy? A čeká nás vůbec ještě někdy plnohodnotný návrat za naše stoly?
Druhá vlna pandemie nepřeje turisticky zaměřeným podnikatelům - zejména vlastníkům hotelů a ubytovacích zařízení. Jak si nyní hotely stojí a jak to s nimi bude do budoucna?